1. omid1979
  2. عمومی - ایزابل، الستیکس، فری پی بی اکس ...
  3. شنبه, 01 مرداد 1390
سلام
به نظر من voip بهترین بلایی است که میتونه سر مدیر شبکه بیاد برای نصب و راه اندازیش چرا ؟ الان بهتون میگم
1- وقتی سیستم VOIP رو بر مبنای تلفن داخلی توی یک شرکت راه میندازیم تا زمانی که خطها و تماسها زیاد نباشن سیستم مثل دسته گل
براتون کار میکنه ولی امان از روزی که باز کارتون بره بالا یعنی تماسها زیاد باشن و یا حتی متوسط باشن ولی تبادل فایل توی شبکه شما گل کنه
یعنی دائم از روی یک سیستم به سیستم دیگه فایل ترانسفر کنید
من اینجا یک سوئیچ 24 پورت 10/100 میکرونت دارم که POE هم هست . و برق همه تلفنها رو تامین میکنه از طرفی شبکه داخلی شرکت رو هم
به همین سوئیچ وصل کردم . در کل حدود 15 تا کامپیوتر و 10 تا تلفن میشن . توی حالت معمولی همه چیز خوب کار میکنه اما وقتی که من میخوام از یک سیستم
یک نامه با حجم بالا مثلا 20 مگ رو بفرستم روی اینترنت و یا یک فایل 500 مگی رو از یک کامپیوتر توی شبکه به کامپیوتر دیگه کپی میکنیم کل سیستم voip مختل میشه و صدا
دائما قطع و وصل میشه . راه حلی برای رفع این مشکل هست ( اگه نخواهیم VOIP رو از شبکه اصلی جدا کنیم ؟ )
درضمن اینکه باید بگم که سیستم VOIP من به عنوان سرور اینترنت هم داره کار میکنه البته VOIP رو روی اینترنت دارم و VOIP فقط توی شبکه داخلی کار میکنه فقط NAT برای
اینترنت رو دارم روی سرور VOIP انجام میدم .

2- بعضی وقتا تماسهای شهری با تاخیر زیادی دقیقا 30 ثانیه انجام میشه که البته دائمی نیست و فقط در بعضی موارد اینطوری میشه توی انجمن هم سرچ کردم جواب قانع کننده نگرفتم
توی این مورد هم اگه کسی بتونه راهنمایی کنه ممنون میشوم .

3- کسی در مورد سیستمهای QOS در سوئیچهای غیر سیسکو کار کرده ؟ منظورم پروتکل DSCP و تنظیمات مربوط به اونه که اگه بخواهیم توی سوئیچ یا مودمهای ADSL اونها رو تنظیم کنیم چطوری باید راه بندازیم و این اعداد و ارقام چطوری باید در نظر گرفته بشن ؟

4- موارد دیگه هم هست که انشالله در فرصتهای بعدی براتون مینویسم .
با تشکر فراوان
امید حسینی
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
خوب در مورد شبكه يا بايد QOS سوئيچ را فعال كنيد كه نحوه فعال كردن و تنظيمات را بايد از مقاله همان شركت ببينيد.. يا يك راه بهتر اينكه يك سوئيچ با پشتيباني لايه سوم بخريد كه بتوانيد روي آن پهناي باند مكالمات ويپ را مجزا كنيد در اين حالت ديگر لود بالاي شبكه روي مكالمات تاثير نخواهند داشت..

در مورد اينكه تماس به بيرون خيلي طول مي كشد شما حتما بايد لاگ استريسك رو بررسي كنيد
/var/log/asterisk
در ضمن بر روي CLI (كنسول) استريسك ببينيد كه اين مرحله مكث دقيقا در چه زماني اتفاق ميافتد؟
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این موضوع پاسخی داده نشده است

دسته بندی ها

سیستم های تلفنی کدباز
  1. 107 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیسکو Cisco
  1. 61 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیستم تلفنی FreePBX
  1. 48 پست
  2. 0 زیرمجموعه
شبکه و زیرساخت
  1. 65 پست
  2. 0 زیرمجموعه
تازه واردین دنیای ویپ
  1. 927 پست
  2. 0 زیرمجموعه