1. آرش ملک
  2. عمومی - ایزابل، الستیکس، فری پی بی اکس ...
  3. یکشنبه, 28 فروردين 1390
با سلام خدمت همه دوستان
من قبلا با Queue استریسک کار کردم. برای استفاده در یک مرکز تماس اصلا مناسب نیست. وقتی مرکز تماس شما یه کم بزرگ بشه ( مثلا 20 تا agent با 10000 تا تماس در روز) در توزیع کردن تماس ها واقعا مشکل داره.
حالا دلیل بیان اینها اینه که بدونم آیا کسی از Queue مربوط به elastix استفاده کرده یا نه.
اجازه بدین مشکل رو یه کم با جزئیاتش شرح بدم:
فرض کنید 20 تا اپراتور (agent) منتظر دریافت تماس هستند و همزمان 10 خط ورودی زنگ میخوره. سیستم تماس اول رو برای اپراتور اول ارسال میکنه و منتظر میشه تا اپراتور تماس رو پاسخ بده. بعد تماس دوم رو به اپراتور دوم وصل میکنه و الی آخر..
حالا اگه هر اپراتور در پاسخگویی به تماس چند ثانیه معطل کنه اون نفر آخر کلی معطل میشه در حالی که کلی هم اپراتور بیکار داشتیم.

اگر تجربه ای در استفاده از queue در call center دارید لطفا نظر بدید. چون این موضوع برای من خیلی مهمه و برای همین مجبور شدم کلی اسکریپت بنویسم.
ممنون
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
درود

دوست عزیز ابتدا باید عرض کنم که elastix خودش داره از همون Asterisk استفاده میکنه و طبیعتا همون Queue هست. در مورد مشکل کاملا درسته حرفتون ، چون اصولا Queue استریسک بصورت single thread نوشته شده در نتیجه این مشکل طبیعیه. ما برای مراکز call center مجبور شدیم خودمون ACD بنویسیم. البته یک راه حل auto answer گداشتن اپراتورهاست
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
واقعا این مشکل من رو هم کلافه کرده! برای رفع مشکل موقتا من استراتژی ring all رو فعال کردم. حالا شما فرض کن وقتی تماسی گرفته میشه چه اتفاقی میفته...
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
تا آنجايي كه من اطلاع دارم در استريسك 1.4 گذينه autofill براي همين منظور اضافه شده.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
میشه بفرمایین این Autofill دقیقا چه کاری انجام میده؟
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
[quote author=voip pro link=topic=1370.msg7084#msg7084 date=1303056985]
درود

دوست عزیز ابتدا باید عرض کنم که elastix خودش داره از همون Asterisk استفاده میکنه و طبیعتا همون Queue هست. در مورد مشکل کاملا درسته حرفتون ، چون اصولا Queue استریسک بصورت single thread نوشته شده در نتیجه این مشکل طبیعیه. ما برای مراکز call center مجبور شدیم خودمون ACD بنویسیم. البته یک راه حل auto answer گداشتن اپراتورهاست


دوست عزیز ممکنه یه کم توضیح بدین که ACD خودتون چطوری کار میکنه؟
منظورم اینه که آیا اسکریپت نوشتین یا یک ماژول به سیستم اضافه کردین؟
به هر حال از پاسختون ممنونم.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
[quote author=ماندانا باقری link=topic=1370.msg7091#msg7091 date=1303106691]
تا آنجايي كه من اطلاع دارم در استريسك 1.4 گذينه autofill براي همين منظور اضافه شده.

دوست عزیز از پاسخ خوبتون خیلی ممنون
برای بقیه دو ستان: این مطالب رو از مستندات استریسک پیدا کردم:
; AutoFill Behavior
; The old behavior of the queue (autofill=no) is to have a serial type behavior
; in that the queue will make all waiting callers wait in the queue
; even if there is more than one available member ready to take
; calls until the head caller is connected with the member they
; were trying to get to. The next waiting caller in line then
; becomes the head caller, and they are then connected with the
; next available member and all available members and waiting callers
; waits while this happens. The new behavior, enabled by setting
; autofill=yes makes sure that when the waiting callers are connecting
; with available members in a parallel fashion until there are
; no more available members or no more waiting callers. This is
; probably more along the lines of how a queue should work and
; in most cases, you will want to enable this behavior. If you
; do not specify or comment out this option, it will default to yes.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
[quote author=آرش ملک link=topic=1370.msg7094#msg7094 date=1303119201]
[quote author=voip pro link=topic=1370.msg7084#msg7084 date=1303056985]
درود

دوست عزیز ابتدا باید عرض کنم که elastix خودش داره از همون Asterisk استفاده میکنه و طبیعتا همون Queue هست. در مورد مشکل کاملا درسته حرفتون ، چون اصولا Queue استریسک بصورت single thread نوشته شده در نتیجه این مشکل طبیعیه. ما برای مراکز call center مجبور شدیم خودمون ACD بنویسیم. البته یک راه حل auto answer گداشتن اپراتورهاست


دوست عزیز ممکنه یه کم توضیح بدین که ACD خودتون چطوری کار میکنه؟
منظورم اینه که آیا اسکریپت نوشتین یا یک ماژول به سیستم اضافه کردین؟
به هر حال از پاسختون ممنونم.


عرض کنم که یک برنامه به زبان جاواست که از طریق manager با استریسک کار میکنه.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
درود

البته نوشته خانم باقری با توجه به توضیحش بنظر درست باید عمل کنه، وافعیت اینه که ما این کار رو سال 85-86 انجام دادیم و اون موقع ورژن 1.2 وجود داشت.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این موضوع پاسخی داده نشده است

دسته بندی ها

سیستم های تلفنی کدباز
  1. 105 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیسکو Cisco
  1. 57 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیستم تلفنی FreePBX
  1. 48 پست
  2. 0 زیرمجموعه
شبکه و زیرساخت
  1. 61 پست
  2. 0 زیرمجموعه
تازه واردین دنیای ویپ
  1. 916 پست
  2. 0 زیرمجموعه