1. ماندانا باقری
  2. عمومی - ایزابل، الستیکس، فری پی بی اکس ...
  3. جمعه, 09 مرداد 1388
[color=navy][size=3]فصل اول-بخش دوم تعاریف مقدماتی dialplan[/size][/color]

[color=navy]:Priorities[/color]
هر extension می تواند چندین مرحله داشته باشد، این مراحل Priorities نام دارند.هر Priorities به ترتیب با شروع از 1 و اجرای یک application ، نام گذاری می شود.به عنوان مثال اجرای خط زیر با Priority یک، باعث جوابگویی به تلفن می شود و در Priorities دو ، تماس را قطع می کند.

[left][color=black]()exten => 123,1,Answer[/color][/left]
[left][color=black]()exten => 123,2,Hangup[/color][/left]

اینکه Answer و Hangup چه هستند در قسمت بعد توضیح داده می شوند، نکته مهم این است که برای extension خاص، استریسک به ترتیب اولویت عمل می کند.

[color=black]اولویت های شماره گذاری نشده:[/color]
در نسخه قدیمی تر استریسک شماره گذاری اولویت باعث برخی مشکلات شد. مثلاً اگر extension ی پانزده Priority داشت، ونیاز به اضافه کردن چیزی در مرحله دو بود، تمام اولویت های بعدی باید به صورت دستی دوباره شماره گذاری می شدند.
در ورژن 1.2، استریسک با طرح، استفاده از اولویت n که مخفف next می باشد، این مشکل را بر طرف کرد. وقتی استریسک با اولویت n برخورد می کند، به شماره اولویت قبلی یکی اضافه می کند. این روش تغییرات در dialplan را ساده تر می کند و دیگر نیازی نیست تمام مراحل دوباره شماره گذاری بشود، به عنوان مثال dialplan شما چیزی شبیه زیر می شود.
[left][color=black]()exten => 123,1,Answer[/color][/left]
[left][color=black]exten => 123,n,do something[/color][/left]
[left][color=black]exten => 123,n,do something[/color][/left]
[left][color=black]exten => 123,n,do one last thing[/color][/left]
[left][color=black]()exten => 123,n,Hangup[/color][/left]
استریسک هربار با n مواجه می شود شماره اولویت بعدی را ، برآورد می کند.
فراموش نکنید، همیشه به اولویت با شماره یک نیاز دارید، اگر به اشتباه به جای اولین اولویت، n بگذارید با این پیغام مواجه می شوید(extension دردسترس نیست)

[color=black]قرار دادن lable در Priority:[/color]
قرار دادن lable در اولویت ها، از استریسک ورژن 1.2 به بعد معمول شد. برای مطمئن ساختن اینکه به اولویت خاصی ، ارجاء داده شود، برای قرار دادن lable در Priority، به سادگی labale را بعد از n داخل پرانتز قرار دهید، مانند زیر:
[left][color=black]()exten => 123,n(lable1),application[/color][/left]

توجه داشته باشید بین n و پرانتز ویرگول قرار نمی گیرد. این اشتباه باعث می شود با این پیغام روبرو شوید(application یافت نمی شود)
در قسمت بعد پرش بین اولویت ها در dialplan را بررسی می کنیم.

[color=navy] Applications: [/color]
application ها در dialplan بسیار موثر هستند. هر application عمل خاصی را در channel جاری انجام می دهد، مانند پخش صدا، تماس به channel، قطع تماس و امثال اینها. در قسمت قبل دو application ساده Ansewr() و Hangup()را مشاهده کردید . برخی application ها مانند Answer() , Hangup() به دستورالعملی برای کارشان نیاز ندارند. Application های دیگر به اطلاعات اضافی نیاز دارند، این اطلاعات اضافی argument نام دارند که برای مشخص کردن اینکه چگونه عمل خود را انجام دهند، در داخل application قرار می گیرند.
برای ارسال argument داخل application آنها را بعد از نام application داخل پرانتز قرار می دهند.

با application ها و چگونگی کارکردشان در قسمت های بعدی آشنا می شویم.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
خسته نباشید :)
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
Thanks a lot
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
tnx a lot
;D :D
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
مرسی خانوم باقری عالی بود :) :) :) :) :) :)
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
خواهش می کنم ;)
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
سلام خسته نباشید چند کتاب معرفی میکنید در رابطه با برنامه نوویسی استریسک
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این موضوع پاسخی داده نشده است

دسته بندی ها

سیستم های تلفنی کدباز
  1. 107 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیسکو Cisco
  1. 61 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیستم تلفنی FreePBX
  1. 48 پست
  2. 0 زیرمجموعه
شبکه و زیرساخت
  1. 65 پست
  2. 0 زیرمجموعه
تازه واردین دنیای ویپ
  1. 927 پست
  2. 0 زیرمجموعه