1. fkhosravy
  2. عمومی - ایزابل، الستیکس، فری پی بی اکس ...
  3. سه شنبه, 15 تیر 1389
سلام
ما یک کارت TDM400P چهار پورت داریم. وقتی از بیرون زنگ میزنم ivr درست کار میکنه. ولی وقتی بخواهیم با sip به بیرون زنگ بزنیم و یا فکس بفرستیم پیام خطا میده:
[left]
aterisk log: Executing [continue@macro-dialout-trunk:3] NoOp("IAX2/205-1447", "TRUNK Dial failed due to CHANUNAVAIL HANGUPCAUSE: 66 - failing through to other trunks";) in new stack
hylafax log: ERR [1] Busy signal detected
[/left]
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
OutboundRoute را درست ست كردين؟
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
بله
۴ تا zap channel و ۴ تا ترانک تعریف کردم و همه تماسهای خروجی را به همان ۴ ترانک میفرستم.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
TRUNK Dial failed due to CHANUNAVAIL HANGUPCAUSE: 66 - failing through to other trunks";) in new stack

ظاهراً مشكل از ترانك هاست ، آنها را درست تعريف كردين؟
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
بله . ۴ تا zap trunk تعریف کردم، مشابه همین تعریف رو در جای دیگه هم کردم اونجا مشکلی نیست.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
سلام

میشه اون قسمت فایلی رو که ترانکها توش تعریف شده (dahdi-chan.conf یا فایلهایی که iclude شده توش) رو بذارین تا ببینیم
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
[left]
chan_dahdi.conf:
[trunkgroups]

[channels]
context=from-pstn
signalling=fxs_ks
rxwink=300 ; Atlas seems to use long (250ms) winks
usecallerid=yes
hidecallerid=no
callwaiting=yes
usecallingpres=yes
callwaitingcallerid=yes
threewaycalling=yes
transfer=yes
canpark=yes
cancallforward=yes
callreturn=yes
echocancel=yes
echocancelwhenbridged=no
faxdetect=incoming
echotraining=800
rxgain=0.0
txgain=0.0
callgroup=1
pickupgroup=1

;Uncomment these lines if you have problems with the disconection of your analog lines
busydetect=yes
busycount=3


immediate=no

#include dahdi-channels.conf
#include chan_dahdi_additional.conf


dahdi-channels.conf:
; Span 1: WCTDM/4 "Wildcard TDM400P REV E/F Board 5" (MASTER)
;;; line="1 WCTDM/4/0 FXSKS"
signalling=fxs_ks
callerid=asreceived
group=0
context=from-pstn
channel => 1
callerid=
group=
context=default

;;; line="2 WCTDM/4/1 FXSKS"
signalling=fxs_ks
callerid=asreceived
group=0
context=from-pstn
channel => 2
callerid=
group=
context=default

;;; line="3 WCTDM/4/2 FXSKS"
signalling=fxs_ks
callerid=asreceived
group=0
context=from-pstn
channel => 3
callerid=
group=
context=default

;;; line="4 WCTDM/4/3 FXSKS"
signalling=fxs_ks
callerid=asreceived
group=0
context=from-pstn
channel => 4
callerid=
group=
context=default

[/left]
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
سلام،
شما براي هر ماژول 2 تا context‌و callerid و group ‌داريد، دومي ها را حذف كنيد..
context‌رو هم context=from-zaptel قرار بدهيد، تست كنسد ببينيد درست شد يا نه؟..
البته restart كردن استريسك فراموش نشود.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
سلام، ممون از راهنمایی که کردید، انجام دادم ولی نشد.
امروز متوجه شدم این مشکل رو هم دارم، میدونم که قبلا نبود و احتمالا بخاطر تغییرات جدید چند روز اخیر هست که دادم، شاید هم به اون خطا مربوط باشه.

[left]dahdi_cfg -vvvv
DAHDI Tools Version - 2.3.0

DAHDI Version: 2.3.0.1
Echo Canceller(s):
Configuration
======================


Channel map:

Channel 01: FXS Kewlstart (Default) (Echo Canceler: oslec) (Slaves: 01)
Channel 02: FXS Kewlstart (Default) (Echo Canceler: oslec) (Slaves: 02)
Channel 03: FXS Kewlstart (Default) (Echo Canceler: oslec) (Slaves: 03)
Channel 04: FXS Kewlstart (Default) (Echo Canceler: oslec) (Slaves: 04)

4 channels to configure.

Setting echocan for channel 1 to oslec
DAHDI_ATTACH_ECHOCAN failed on channel 1: Invalid argument (22)[/left]
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
سلام،
به ترانك هاي تعريف شده در chan_dahdi و گزينه group عدد 0 رو اضافه كنيد، و در freepbx‌هم يك ترانك با گروه 0 بسازيد.
group=0
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
کاری که گفته بودین ، انجام دادم ولی متاسفانه نشد .
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
ُسلام
دوست عزيز ميتونم /etc/dahdi/system.conf رو ببينم احتمالا مشكل در اين فايل است
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
[left]
cat /etc/dahdi/system.conf/ :
# Autogenerated by /usr/sbin/dahdi_genconf on Mon Jul 12 10:33:53 2010
# If you edit this file and execute /usr/sbin/dahdi_genconf again,
# your manual changes will be LOST.
# Dahdi Configuration File
#
# This file is parsed by the Dahdi Configurator, dahdi_cfg
#
# Span 1: WCTDM/4 "Wildcard TDM400P REV E/F Board 5" (MASTER)
fxsks=1
echocanceller=oslec,1
fxsks=2
echocanceller=oslec,2
fxsks=3
echocanceller=oslec,3
fxsks=4
echocanceller=oslec,4

# Global data

loadzone = us
defaultzone = us
[/left]
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
سلام اگه هنوز مشکلتون حل نشده، تو فایل etc/amportal.conf/ دنبال ZAP2DAHDICOMPAT بگردید و مقدار اون رو true کنید (اگه false هست!)، چون در غیر اینصورت اصلاً به chan_dadhi شما نگاه نمیکنه؛ بعد تمام کانال ها رو حذف کنید و یکبار دیگه با compatibility mode اضافه کنیدشون، بعد یه amportal restart و ان شا... که مشکلتون حل میشه :

[left]
If set to true, FreePBX will check if you have chan_dadhi installed. If so, it will
automatically use all your ZAP configuration settings (devices and trunks) and
silently convert them, under the covers, to DAHDI so no changes are needed. The
GUI will continue to refer to these as ZAP but it will use the proper DAHDI channels.
This will also keep Zap Channel DIDs working
[/left].


در ضمن شما همین الستیکس 1.6 یا واک رو نصب کردید یا رو یه نسخه دیگه لینوکس (مثلاً اوبنتو) FreePBX زدید؟
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
من freePBX را روی Debain نصب کردم

با تشکر از راهنمایی همه دوستان، خصوصا آقا سعید در حل مشکل :)
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این موضوع پاسخی داده نشده است

دسته بندی ها

سیستم های تلفنی کدباز
  1. 107 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیسکو Cisco
  1. 61 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیستم تلفنی FreePBX
  1. 48 پست
  2. 0 زیرمجموعه
شبکه و زیرساخت
  1. 65 پست
  2. 0 زیرمجموعه
تازه واردین دنیای ویپ
  1. 927 پست
  2. 0 زیرمجموعه