1. antix
  2. عمومی - ایزابل، الستیکس، فری پی بی اکس ...
  3. شنبه, 29 خرداد 1389
سلام،

چند جا الستکیس نصب کردم و همه جا وقتی شماره گیری می کنی پیغام پخش می کنه که همه خطوط خروجی مشغوله یا (خط ها همه پره) و این بصورت رندوم پیش میاد..
دارم شک می کنم که استیکس استیبل است یا خیر، چون یه مدت کار میکنه و بدون اینکه کسی کانفیگی رو عوض کنه مشکل پیش میاد
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
الان که داشتم چک می کردم از طریق FOP متوجه شدم که وقتی یه نفر میاد شماره می گیره چند بار به جایی زنگ میزه و اونجا گوشی رو بر نمی داره و قطغ که میکنه دوباره تماس میگیره خط قبلی اشغال می مونه به این صورت همه خطوط اشغال می مونن!!!
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
سلام،
وقتي به جايي زنگ مي زنيد و قطع مي كنيد اين وظيفه مخابرات هست كه خط شما را آزاد كند ! آزاد كردن خط مخابرات از دست شما خارج است.
اما اگر وقتي كسي به سيستم زنگ مي زند و بعد از قطع شدن ، سيستم هنوز روي آن خط اشغال هست بايد اين 2 خط را در داخل chan_dahdi.conf فعال كنيد.

busydetect=yes
busycount=3
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
این کار رو انجام دادم ولی کاربر ها اعتراض دارد که بهشون پیغام پخش می کنه همه خطوط مشغول می باشند!!!
این مشکل تو هر 2 جایی که نصب کردم تو شرکتمون وجود داره، ضمنا از طریق CLI میشه دید که چه خطوطی اشغال است؟
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
درمورد پایداری(stable) بودن الستیکس به عقیده من غیر از این مشکل مورد دیگری وجود ندارد .
من هم به قبلا به این مشکل زیاد برخوردم
ولی از قرار معلوم با اون دو تا خطی که آقای کوه فلاح گفتن مشکل تغریباً حل میشه ولی نه بصورت صد در صد . چون باز هم مشکل وجود داره و خطوط هم گاهی اوقات اشغال میمونند .
دوستان اگر راه حل اساسی برای این مشکل دارند بیان کنند تا ما هم استفاده کنیم .
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
با سلام

تا اونجایی که من می دونم Asterisk و به تبع اون Elastix به اندازه کافی قابل اطمینان هست حالا شاید تو یک ورژن خاص یه ایرادی باشه ولی خیلی سریع رفع میشه، معمولا این مشکلاتی کهگفتین به خاطر ِDialplan ای که ایجاد کردین پیش میاد. تو کنسول دستور soft hangup تایپ کنید و یک tab بزنید همه کانالهای مشغول نمایش داده می شه، کانال مورد نظر رو قطع کنید و توی log فایلها (var/log/asterisk/full) دقیقا دنبال کنید ببینید روی این کانال چه دستوراتی (عملیاتی) انجام شده (اصطلاحا کمی Debug کنید) فکر کنم کمک می کنه بهتون.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
تا جایی که من متوجه شدم بعضی از این ایرادات بخاطر برند openvox هست و کیفیت پایینش(چینی هست) . التبه این برند در حالت عادی کارش درسته ولی وقتی با عوامل پیشبینی نشده مثل تماس های خیلی زیاد یا گرمای داخل کیس و عدم تهویه مواجه بشه کمی ناز میکنه که بقیمتش میارزه و میشه تحملش کرد . البته این مورد به عقیده من قابل حله و باید یه جوری بالاخره حلش کرد .
حالا اگر کسی راه حلی بذهنش میرسه بگه تا بررسی کنیم .
من فکر میکنم حرارت اولین مورد موثر هست .
درمورد dialplan هم فکر کنم مشکلی پیش نمیاره چون ما داریم با تنظیمات پیشفرض الستیکس کار میکنیم و چیزی رو هم تغییر نمیدیم .
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
سلام
اگر فکر می کنید مشکل از openvox هست، می تونید به فروم های این محصول یه سری بزنید، [url]http://bbs.openvox.cn/[/url] من زمانی که با خود استریسک کار می کردم (دوره ی جوونی و جاهلی) مشکل زیادی با کارت Openvox ام پیدا کردم که در فروم مطرح اش کردم وقتی نظراتشون مسئله را رفع نکرد، از طریق ساپورت آنلاینشون مشکل حل شد (فکر کنم حدود 45 دقیقه مرد بیچاره داشت من رو راهنمایی می کرد ;D)
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
خب میتونید حدود راهنمایی هاشون رو بفرمایید ؟
چون ما معمولاً بعد از سرچ فقط به اون چند خط کد معروف مربوط به busy detect و امثالهم برمیخوریم که حتی اگر همشون هم فعال باشند باز مشکل وجود داره .
البته این که من میگم مشکل از کارت هست به دلایل زیره :
1 سیستم ها و سایر مشخصات سخت افزاری برای هر مشتری متفاوت هست
2 بستر نرم افزار یکی بوده و همه از همان بصورت استفاده میکنند و در فروم های خارجی که از کارت های گرانتر بیشتر استفاده میشود مشکل چندانی وجود ندارد
3 تغریباً کانفیگ تمام دوستان مثل هم بوده و از لحاظ تنظیمات اطمینان داریم که جایی را لنگ نمیزنیم ( لازم بذکر هست که راه اندازی سیستمی برای استفاده معمولی کار چندان مشکلی نبوده و اموزش آن نیز در این انجمن هم آمده)
4 این مشکل بصورت گذری و بعد از مدت زمان زیادی از کارکرد سیستم روی میدهد و هیچگاه ندیده ام که بناگاه پس چند ساعت یا روز از راه اندازی سیستم ما به مشکل بربخوریم .

در آخر هم اینکه من در این زمینه تازه کار بوده و تجربه چندانی ندارم و ممکن است نکات ساده و پیش پا افتاده رو از قلم بندازم که این ممکنه خود باعث بروز این مشکل شده باشه با این حال من مشکل اشغالی خطوط رو با تمامی مشتریام داشتم و همیشه با روش های زیر سعی کردم حلش کنم :
اول اینکه کد تشخیص اشغالی رو فعال میکنم تا این مورد کمتر بشه
دوم اینکه زمان مکالمه رو به نیم ساعت محدود میکنم تا درصورتی که مکالمه خود بخود قطع نشد ، سیستم کارش رو براش انجام بده .
و معمولاً هم توصیه میکنم سیستم رو در جای خنک قرار بدهند و از یک پاور خوب برای کیس استفاده کنند تا مبادا کارت ها بخاطر کم و زیاد شدن جریان به مشکلی بربخوره .

امیدوارم دوستان هم تجربیاتشون رو در این مورد در اختیار بقیه قرار دهند تا ما هم استفاده کنیم .
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
ولی نمی دونم چرا اما فکر می کنم مشکل نرم افزاریه یعنی یه جایی یه دستوری باید وارد بشه.
ضمنا یه مشکل دیگه هم کشف شده اینه که مثلا وقتی به موبایل کسی تماس می گیرم و پیغام میده در دسترسی نمی باشد اگه بلافاصله قطع کنم و با ردیال دوباره شماره گیری کنم و این کار رو خیلی سریع چند بار انجام بدم!!!! کاری که پرسنل شرکت معمولا انجام میدن از طریق FOP میشه دید که داخلی من رو چند بار رو DAHDI نشون می ده و دونه دونه خطوط رو اشغال نگه می داره!!!!
راه حل چیه؟ هنوز دارم دنبالش می گردم. :)
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
سلام

عزیز جان خوب تو کنسول استریسک ببین Hangup می کنه کانال رو یا نا در ضمن فکر می کنم مشکل شما همینه که توضیح دادی، خوب رو خط داخلی آنالوگ وقتی هنگر رو خیلی سریع بزنی مثل اینه که flash رو فشار دادی در نتیجه مکالمه جاری hold میشه و یک مکالمه جدید رو یک خط خروجی جدید ایجاد میشه، یعنی کلا دو تا خط رو اشغال کردی
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
منظور از "بار گزاری مجدد خط" چیه ؟
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
شما اگر یک خروجی FXO داشته باشید و از یک داخلی بخواهید از این FXO استفاده کنید به سادگی route برقرار میشه و به جایی که درخواست کردین ارتباط برقرار می شود . حال شما گوشی رو قطع می کنید دستور قطع ارتباط به استریسک ارسال می شه و استریسک اون Zap Trunk را قطع می کنه این مدت یه بازه زمانی هستش حدوداً 2 ثانیه .
نحوه تست هم راحته تماس با خارج بگیرین و از یک channel خارج بشید ، خط رو قطع کنید و روی دکمه Redial کلیک کنید اگر در خواست تماس از همان channel قبلی خارج بشه با پیغام "تمامی خطوط مشغول هستند" مواجه می شوید. این به این معنی است که همون لحظه که قطع میکنید channel آزاد نمی شود .
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
متاسفانه گیرایی من ضعیفه !
متوجه نشدم
یعنی اینکه برای مثال اگر من دکمه قطع تماس رو بزنم همون لحظه تماس قطع نمیشهو 2 ثانیه بعد قطع میکنه ؟
آیا این بخاطر کارایی دکمه flash هست ؟
اونوقت اگر ما 2 ثانیه تاخیر رو ایجاد کنیم چی میشه ؟

شرمنده ، اگر ممکنه یه مقدار توضیح بدید .
ممنون
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
استریسک برای هر عملیاتش برنامه داره، برای مثال برنامه Hangup. شما گوشی رو قطع میکنید بعد به استریسک پیغام میره که فلان ext را قطع کن بعد ext قطع میشه حال مرحله بعدی یعنی آزاد کردن خطی که با اون تماس به خارج حاصل کردیم. و همین گونه خط به خط برنامه ها را اجرا می کنه که می شه گفت 2 ثانیه طول می کشه. شاید هم یک مقدار کمتر .

حال ما 2 ثانیه تخیر میندازیم . وقتی تماس برقرار میشود و قطع میشود و مجدد تماس گرفته میشود این تماس جدید با 2 ثانیه تاخیر گرفته میشود که در همین زمان تاخیر خط از حالت مشغول بودن خارج میشود .
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
سلام دوستان من هم این مشکل رو قدیم قدیییییییییییییییییییم ها داشتم :D
اول اینکه برید از tenor استفاده کنید بجای این مارکای داغون ;D
دوم من مشکلم رو با تنظیم disconnect Tone حل کردم باید او کارت یا گیت ویتون رو تنظیم کنید یعنی ببینید که چه تونی از مخابرات به خط شما جهت قطع خط استفاده میشه بعد اون رو روی کارت یا گیت ویتون ست کنید یه روشی هم داره اندازه گیری این disconnect tone اگه دوستان مایل بودند اون رو هم میزارم بعد اینکه چون مراکز تلفن توی ایران هر کدو از یک نوعه disconnect tone هر مرکز فرق میکنه وقتی شما با یک خط صحبت میکنی و بعد قطع میکنید باید گیت ویتون تشخیص بده که قطع شده وگرنه خط اشغال میمونه اما توی خود سیستم مخابرات بعد یه زمان خاصی هم قطع میشه اما زمان بر و شما دوباره که تلاش میکنید ممکنه خط نداشته باشه بهتون بده و.................. :'(
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
خب دوست عزیز این روش محاسبه و محل تنظیم این گزینه ها رو هم میگفتی تا لطفت تکمیل بشه
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
بلاخره این مشکل حل نشد حتی با 2 ثانیه تاخیر

گاها خط ها اشغال میمومنه مثلا میبنی 14 ساعته که یه خط آن لاین مونده
چرا قطع شدن خط رو Detect نمی کنه؟
چطور این خط اشغال می مونه من این مشکل رو همه جا دارم.
کسی جوابی برای این مشکل نداره؟ بعید می دونم کسی به این مشکل بر نخوره من 10 جا ،توی 10 سیستم متفاوت ، این مشکل رو دارم
آیا اسفتاده از کارت های FXS مشکل ایجاد میکنه و یا تنظیمات خاصی لازمه
8)
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
من فکر کنم واک نیاز به 2 ثانیه تخیر برای بار گزاری مجدد خطی را دارد که در حال استفاده بوده. از راهی که آقای کوه فلاح ارائه دادن استفاده کنید.

موضوع: چگونه در تماس به خارج تاخير بياندازيم.
نویسنده: حامـد کـوه فلاح
تاریخ ارسال: مه 09, 2010, 08:39:31
برای مشاهده پست [color=red]اینجا[/color] کلیک کنید.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این موضوع پاسخی داده نشده است

دسته بندی ها

سیستم های تلفنی کدباز
  1. 107 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیسکو Cisco
  1. 61 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیستم تلفنی FreePBX
  1. 48 پست
  2. 0 زیرمجموعه
شبکه و زیرساخت
  1. 65 پست
  2. 0 زیرمجموعه
تازه واردین دنیای ویپ
  1. 927 پست
  2. 0 زیرمجموعه