1. seighalan
  2. عمومی - ایزابل، الستیکس، فری پی بی اکس ...
  3. چهارشنبه, 01 ارديبهشت 1389
سلام خدمت دوستان خوبم

در اینجا قصد دارم فعال کردن voicemail روی یک داخلی را در سناریوی زیر توضیح بدم:
سناریو: تمام تماسهایی که به شرکت زده میشه ابتدا سمت منوی صوتی هدایت شود و وقتی مردم دکمه 4 را برای ارتباط با مدیریت میزنند ، پیام مردم در صندوق صوتی ذخیره شود تا مدیر(ان) بتوانند سرفرصت به پیامها گوش دهند تا در نهایت تصمیمات لازم گرفته و پاسخ داده شود.

ابتدا یک داخلی مثلاً به اسم 1009 از قسمت extensions برای مدیریت ایجاد میکنیم و در قسمت ivr هم یک دکمه مثلا دکمه 4 را به آن اختصاص میدهیم.
[color=blue]
مرحله اول: general settings[/color]
ابتدا از freepbx وارد general settings میشویم و در قسمت صندوق صوتی (voicemail) تنظیمات زیر را اعمال میکنیم:

[left]ring time default 15
direct dial voicemail prefix *
direct dial to voicemail message type unavailable
dont play "please leave a message" selected
[/left]


[color=blue]مرحله دوم:system recordings[/color]
وارد system recordings میشویم و در قسمت بالایی صفحه شماره داخلی مورد نظر ( اینجا 1009) را وارد کنید و دکمه go را بزنید
[left]if you wish to make and verify recordings from your phone, please enter your extension number here: 1009[/left]
سپس در قسمت آپلود دکمه browse را بزنید تا فایل صوتی که از قبل برای پیام مدیریت آماده کرده بودید را انتخاب کنید و سپس دکمه آپلود را بزنید.
توجه داشته باشید که برای ضبط صدا باید فایل صوتی شما مشخصات زیر را داشته باشد:
wave 8khz 16bit mono
برای اینکار میتوانید از برنامه قدرتمند cooledit استفاده کنید و برای افزایش قدرت صدا از افکت amplify استفاده کنید.
در نهایت در قسمت name this recording یک اسم برای این فایل صوتی انتخاب کنید و دکمه save را بزنید.



[color=blue]مرحله سوم: announcement[/color]

دربخش announcement روی add announcement کلیک کنید و طبق تنظیمات زیر جلو روید:
[left]description for example 10009message
recording select your audio file for example custom/1009[/left]
ودر قسمت destination after playback گزینه voicemail 1009 unavail را انتخاب میکنیم


[color=blue]مرحله چهارم:[/color] روی داخلی موردنظر ( اینجا 1009) کلیک میکنیم و در قسمت voicemail&directory صندوق صوتی را فعال کنید.

[left]status enabled
voicemail password for example 11000
email address [email]a@yahoo.com[/email]
email attachment yes
play cid yes
play envelope yes
delete voicemail no
vm context default
[/left]
سپس از داخلی موردنظر دکمه edit follow me را بزنید و در قسمت destionation if no answer گزینه annoucement 1009message را انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که پسورد voicemail حداقل باید سه کاراکتر باشد. در قسمت ایمیل هم میتوانید ایمیل خودتان را وارد کنید تا بعداز هرپیغامی که گذاشته میشود یک ایمیل حاوی فایل صوتی برای شما ارسال گردد.




[color=blue]مرحله پنجم: IVR[/color]
وارد ivr میشویم و در قسمت مربوط به دکمه مدیریت ( اینجا4) گزینه announcement 1009 message راانتخاب میکنیم.


حالا هرکس تماس بگیرد و دکمه 4 را بزند بعد از شنیدن فایل صوتی شما و شنیدن صدای بوق میتواند پیغام بگذارد . در نهایت شما برای چک کردن پیام هایی که گذاشته می شود باید وارد پنل صندوق صوتی داخلی خود شوید:
[center]your ip address/recordings[/center]
بعد شناسه و رمز عبور صندوق صوتی خود را وارد کنید (داخلی1009) . در نهایت وارد تنظیمات میشوید و میتوانید فایل های صوتی ضبط شده را برحسب تاریخ و ساعت دقیق مشاهده کنید و به هرکدام که مایل بودید گوش دهید.از طرفی اگر هنگام فعال کردن صندوق صوتی در داخلی موردنظرتان یک ایمیل معرفی کرده باشید سیستم یک ایمیل به آدرسی که مشخص کردید میفرستد و فایل صوتی را هم ضمیمه آن میکند.

در پایان از دوستان خواهش میکنم در صورتی که اشکالی در مقاله هست حتماً مطرح کنند تا اگر نقصی باشد تصحیح شود.
امیدوارم که لذت برده باشید. ;)
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
ممنون از آموزش خوبتان ;)
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
خواهش میکنم امیدوارم که مفید واقع شده باشه
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
سلام.
من این اموزش شمارا انجام دادم فقط اینکه :
وقتی من با داخلی ۱۰ به داخلی ۱۰۰۹ تماس میگیرم کلی بوق میخوره و بعدش
پیغام ضبط شده ی من پخش میشه ؟
بعداز پیغام من هم پیغام گوشی eyebean پخش میشه؟
۴را همینجوری میزنم همینجوری هم تاثیر نداره...
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
بنده فرامین شما رو مو به مو انجام دادم اما جواب نگرفتم.
سوال..
در این سناریو کسی که از بیرون تماس می گیرده برای گذاشتن پیغام باید شماره 1009* رو بگیره یا 1009؟ اگر بدون ستاره پس چرا در قسمت prefix ستاره باید باشه؟
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این موضوع پاسخی داده نشده است

دسته بندی ها

سیستم های تلفنی کدباز
  1. 107 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیسکو Cisco
  1. 61 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیستم تلفنی FreePBX
  1. 48 پست
  2. 0 زیرمجموعه
شبکه و زیرساخت
  1. 65 پست
  2. 0 زیرمجموعه
تازه واردین دنیای ویپ
  1. 927 پست
  2. 0 زیرمجموعه