1. حامد کوه فلاح
  2. Sherlock Holmes The Voice
  3. عمومی - ایزابل، الستیکس، فری پی بی اکس ...
  4. سه شنبه, 31 تیر 1393
در تمام شرکت ها بدون در نظر گرفتن نوع سانترال باید به این نکته توجه کرد که چه تلفن رومیزی برای چه فردی مناسب است. در هر شرکتی، هر فرد متناسب با جایگاه و سمتی که دارد با خطوط ارتباطی درگیر است و این میزان استفاده بیانگر مشخصات تلفن است. افرادی که کار دفتری انجام می دهند هر کدام به چند دسته مختلف تقسیم بندی می شوند. اپراتور (منشی)، واحد مالی، واحد فروش و بخش های مختلف دیگر هر کدام متناسب با جایگاه خود و نوع شغلی که دارند نیازمند تلفن هایی خاص هستند که پاسخ گوی آن ها و بر طرف کننده توقعات آن ها باشد.
اپراتور و واحد فروش شرکت همواره جزء بخش های شرکت هستند، در واقع قلب شرکت به حساب می آیند. به همین دلیل باید بهترین تجهیزات را متناسب با نوع سانترال و سیستم ارتباطی برای آن ها در نظر گرفت. اپراتور ها به دلیل اینکه توزیع کننده تماس ها هستند باید تلفنی داشته باشند که از این بابت بی نظیر باشد. واحد فروش نیز به دلیل پاسخ گو بودن تماس ها باید تلفنی را در دست داشته باشند که به غیر از داشتن امکان نمایشگر اطلاعات تماس گیرنده (سرویس کالر آیدی) باید دارای کلید های DSS (کلید های نشانگر کنار گوشی) باشد. در هر سانترال تلفن هایی مختلفی کارایی خاص دارند و در سانترال کم ظرفیت به دلیل این که این سیستم به صورت پیش فرض سیستمی آنالوگ - هایبرید است از تلفن هایی با این مشخصات پشتیبانی می کند.

سانترال کم ظرفیت پاناسونیک متناسب برای محیط های کوچک است. این محیط های کوچک و متوسط که حداکثر دارای 24 کاربر هستند می توانند از تلفن های کاملا معمولی استفاده کنند و یا از تلفن های هیبرید مانند گوشی تلفن KX-T7730 و... برای داشتن مکالمه ای لذت بخش کمک بگیرند. تلفن های معمولی و انالوگ پاناسونیک دارای حداقل امکانات ظاهری و کلید های میانبر هستند اما این تلفن ها باز هم کارایی خود را دارند زیرا با برنامه ریزی سانترال می توان از این تلفن ها مانند تلفن های همه کاره ای هم چون KX-T7730 استفاده نمود. این برنامه ریزی به گونه ای که از کلید های تلفن سانترال و یا حتی قلاب گوشی برای انتقال و پشت خط گذاشتن فرد تماس گیرنده استفاده می شود.

سانترال پر ظرفیت پاناسونیک دنیایی متفاوت از کال سنتر های آنالوگ است و امکانات آن غیر قابل مقایسه با مدل کم ظرفیت خود است. پاناسونیک این سیستم ارتباطی پیشرفته را برای شرکت های بزرگ و یا حتی کمپانی هایی بسیار بزرگ طراحی کرده است که این دستگاه ها با جای دادن کارت های مختلف در خود برای ارائه خدمات آناده می شوند. از کارت هایی که برای استفاده از سیستم دیجیتال قرار می گیرد کارت خطوط داخلی آنالوگ، کارت خطوط داخلی هایبرید و کارت خطوط داخلی دیجیتال است. در این شرکت های بزرگ مانند شرکت های کوچک تلفن هر فرد متناسب با جایگاهی که در شرکت دارد انتخاب می شود. نگهبان، حسابدار و حتی مدیریت هر بخش و یا کارمندان معمولی اداری هر کدام می توانند از تلفن های خاص طراحی شده برای خود استفاده کنند، البته استفاده از این تلفن ها در شرایطی است که کارت مخصوص هر تلفن در دستگاه نصب و راه اندازی شده باشد. البته این نکته را باید متذکر شد که هر کارت مختص به تلفن نبوده و با صلاح دید و نوع انتخاب مدیریت می توان از کارت های 8 و 16 پورتی استفاده نمود.

این تلفن های بیان شده هر کدام ویژگی خاص دارند اما اکثر گوشی های هایبرید و دیجیتال این قابلیت را دارند که از کنسولی با نام کنسول DSS پشتیبانی کنند. این کنسول در واقع دارای صفحه است که در بعضی از مدل ها 24 کلید و در بعضی دیگر 12 کلیدی است. این کلید ها برای برقراری تماس استفاده می شود. این کلید های میانبر سرعت برقراری مکالمه را بالا می برند. استفاده از این کنسول ها و انتخاب مدل آن ها در تلفن های هایبرید و تلفن دیجیتال متفاوت است. هم چنین می توان از هدست برای پاسخ گویی مکالمات استفاده کرد. هدست مانند گوشی تلفن است که از طریق سیم و سوکت به تلفن متصل می شود و این اتصال باعث می شود که فرد پاسخ گو با استفاده از گوشی هدست مکالمات را گوش داده و از طریق میکروفن موجود بر روی این هدست بتواند با فرد مکالمه را ادامه دهد. این هد ست ها به نوع و مدل گوشی مربوط نبوده و بدون نظر گرفتن مشخصات گوشی می توان برای داشتن مکالمه ای راحت و بدون دخالت دست از این سیستم های ارتباطی پیشرفته استفاده کرد. هدست های پاناسونیک دارای گیره ای بر روی سیم هستند که با استفاده از این گیره می توان سیم را به لباس خود متصل کرد، این کار باعث می شود که سیم هدست ایجاد مزاحمت نکند و یا با برخورد دست این ارتباط دچار مشکل نشود. این هدست ها در مورد دو مدل تک گوشی و دو گوشی طراحی شده است.
مدیر ویپ ایران
مدرس رسمی ویپ در ایران
کانال تلگرام ویپ ایران
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!


هنوز به این موضوع پاسخی داده نشده است

دسته بندی ها

سیستم های تلفنی کدباز
  1. 107 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیسکو Cisco
  1. 61 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیستم تلفنی FreePBX
  1. 48 پست
  2. 0 زیرمجموعه
شبکه و زیرساخت
  1. 65 پست
  2. 0 زیرمجموعه
تازه واردین دنیای ویپ
  1. 927 پست
  2. 0 زیرمجموعه