1. azimi.expert
  2. عمومی - ایزابل، الستیکس، فری پی بی اکس ...
  3. چهارشنبه, 20 دی 1391
salam
man mikham router as5350 k khathash az tarighe ye e1 ba protocol pri amade config konam va badesh mikham uno vasal konam be ye server elastix mishe rahnamei konid
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
سلام، محبت کنید پست های خود را به فارسی بنویسید، متشکرم،
برای اتصال یک روتر سیسکو که کنار سرور قرار دارد، سمت اتریسک فقط کافی است یک ترانک SIP بسازید (البته اگر روتر شما SIP را پشتیبانی می کند)،
برای ساخت یک ترانک ساده و راحت شما در ترانک خود فقط قسمت peer را پر نمایید

[CODE]
[as5300] type=friend host=10.0.0.1 ;Your Server IP Address disallow=all allow=ulaw


[/CODE]
در قسمت user هم اگر context را برابر from-trunk قرار دهید باید یک inbound route هم حتما بسازید،
قسمت سیسکو رو نمی تونم جزئیات زیادی به شما بگویم باید یک سیسکو کار داشته باشید یا از اینتر نت جزئیات را بدست آورید،
اما کنسول استریسک کمک بسیاری به شما می کند، وقتی ترانک رو ساختید و می خواهید ببینید آیا تماسی از سیسکو به سمت استریسک می آید یا نه، مورد زیر به شما کمک خواهد کرد
[CODE][LEFT]asterisk -rvvvv
sip set debug on
[/LEFT]
[/CODE]

با این 2 دستور استریسک وارد کنسول می شود و جزئیات درخواست های SIP را هم نمایش می دهد.

موفق باشید.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
با تشکر از آقای کوه فلاح
من دقیقا با همین مدل دارم از الاستیکس واسه سیسکو IVR میگیرم
بخش سیسکو روی اکسس سرور هم این دستور ها رو بزن (البته به شرط اینکه قبلا باقی دستورها رو که برای راه اندازی pri هست زده باشی)
دقیقا دستورها توی ذهنم نیست ، میدونی که ، توی محیط کانفیگ سیسکو راحت با علامت سوال همه ی دستورا میاد
فردا دستورها رو برات مینویسم
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
برای ساخت ترانک من این تنظیمات رو به کار بردم
در سمت الاستیکس یک ترانک جدید می سازین و تنظیمات زیر رو در قسمت های مربوطه کپی می کنین
در قسمت peer details
type=peer
allow=alaw&ulaw
context=from-internal
disallow=all
host="5350 IP"
insecure=very
qualify=yes
trunk=yes
dtmfmode=inband
canredirect=no
canreinvite=no

و در قسمت user details
host="Elastix IP"
type=peer
insecure=very
canreinvite=no
dtmf=inband
disallow=all
allow=alaw&ulaw
context=from-trunk

در سمت 5350 هم اضافه بر دستورهای مورد نیاز برای راه اندازی PRI ، این دستورها رو هم اجرا می کنید(سایت جمله ها رو به هم ریخته):
(config)#sip-ua
(config-sip-ua)#sip-server "Elastix IP"

این دو تا dial-peer رو هم می سازید

dial-peer voice 1 pots
tone ringback alert-no-PI
numbering-type unknown
destination-pattern .
direct-inward-dial
port 3/6:D (این شکلک نیست : D هست )
forward-digits all

dial-peer voice 81 voip
destination-pattern .
session protocol sipv2
session target sip-server
session transport udp
dtmf-relay sip-notify rtp-nte
codec g711ulaw


____________________________
منظور از "5350 IP" همون آی پی اکسس سرورتونه و الاستیکس هم به همین صورت
توجه کنید که در اینجا پورت E1 من روی کانال 6 خورده و شماره ماژول PRI من هم 3 هست
موفق باشید
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
با سلام و خسته نباشید، من طبق راهنمایی شما 5350 رو تونستم هم inbound و هم outbound راه بندازم، فقط مشکلی که دارم عدم detect شدن DTMF برای تماس گیرنده هاست که کلا detect نمیشه نه اینکه بعضا fail بشه. سرور الاستیکس هست و تنظیمات عین مواردی که فرمودید. ممنون میشم راهنمایی کنید
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
دقیقا مشکلتون چیه؟سیگنالینگ تلفن رو ندارین یا شماره های گرفته شده رد نمیشن؟توی دستور dtmf-relay انواع دیگه رو انتخاب کردین؟
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
با تشکر از شما دامون عزیز، مشکل من در واقع ارسال یکطرفه پکت های rtp از سیسکو به سمت الاستیکس بود به خاطر ساختار شبکه و کلا صدایی از گیت وی به الاستیکس نمیرسید چه برسه به dtmf! که حل شد. الان مشکل دیگه ای که دارم این هست که بصورت تصادفی یه تعداد از تماس های ورودی به 5350 در عرض 1 میلی ثانیه بعد از پاسخ توسط اینترفیس isdn قطع میشن و سیگنال کانجسشن میگیره تماس گیرنده (همون خرابی e1) با کنترل لاگ سیسکو مطمئن هستم که تماس برقرار شده و بعد قطع شده. یه سری از تماس های ورودی هم بدون هیچ مشکلی وصل میشن. ممنون میشم اگه تجربه ای در این مورد دارید مطرح کنید.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
ازون مشکلهایی هست که حداقل من نمیتونم حل کنم
فکر کنم تنظیماتت رو باید کامل بررسی کنیم
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این موضوع پاسخی داده نشده است

دسته بندی ها

سیستم های تلفنی کدباز
  1. 107 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیسکو Cisco
  1. 61 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیستم تلفنی FreePBX
  1. 48 پست
  2. 0 زیرمجموعه
شبکه و زیرساخت
  1. 65 پست
  2. 0 زیرمجموعه
تازه واردین دنیای ویپ
  1. 927 پست
  2. 0 زیرمجموعه