1. امید یزدی
  2. عمومی - ایزابل، الستیکس، فری پی بی اکس ...
  3. شنبه, 09 دی 1391
سلام
سیستم تلفن ما 30 خط شهری دارد که به سرور وصل است . چند روز است که گاهی اوقات وقتی کسی با شماره های شرکت تماس میگیرد تلفن بوق می خورد و ivr پخش نمی شود.
و وقتی داخلی ها می خواهند تماس بگیرند (تماس خارجی) میگوید کلیه مسیرها مشغول می باشد. سرویس تلفن ریست میکنم و مجددا راه اندازی میکنم درست می شود ولی پس از مدتی مجددا همینطوری می شود.
این مشکل جدیدا به وجود آمده و من هیچ تغییر در سرور ندادم.
از اساتید و دوستان خواهشمندم راهنمایی نمایید. خیلی متشکرم


ضمنا در پنل فلش اپراتور که نگاه میکنم میبینم در قسمت ترانک ها مثلا الان 11 ترانک فعال و در حال مکالمه است و در قسمت اکستنش ها در حال مکالمه 5 مکالمه در حال انجام است. آیا به این ارتباط دارد ؟
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
خط ایوان دارید یا خطوط معمولی شهری ؟
مدیر ویپ ایران
مدرس رسمی ویپ در ایران
کانال تلگرام ویپ ایران
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
امید جان این ایراد میتونه از جاهای مختلف سیستم باشه. تمام خط هاتون رو دونه دونه در بیار و یه تلفن آنالوگ بهش وصل کن و به اون خط زنگ بزن ببین شماره خطی که میگیری اصلا زنگ میخوره ؟ چون امکان داره قطعی رخ داده باشه توی سیم ها یا جعبه تقسیمی که سیم های مخابرات از توش اومده اون مشکل پیدا کرده . از این مشکلات برای من رخ داده و ایراد های خیلی مسخره ای هم داشته مثل قطع شدن سیم توی جعبه کروز مخابرات یا اینکه خود سیم قطع شده و غیره
اگه اینا همه سالم بودند inbound route تون رو حتما چک کنید ببینید کانفیگ اشتباهی انجام ندادین ؟
مدیر ویپ ایران
مدرس رسمی ویپ در ایران
کانال تلگرام ویپ ایران
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
خیلی ممنونم از پاسخ شما
این کار را قبلا کردم کلی وقت گذاشت و تک تک خط ها را تست کردم همشون درسته .
الان توی پنل اپراتور فلش بودم دیدم تمامی ترانک هام مشغول هست و روبروی آنها حرف T زده وقتی قطعشون کردم و تماس گرفتم دیدم درست شد و زنگ میخوره . بنظرم این خط ها پس از تماس کاربران قطع نمیشه و این باعث میشه که کلیه خطوط مشغول بمانند.
چرا این اتفاق می افتد و این حرف t چیست و چگونه اصلاحش کنم
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
بله این مشکل میتونه توی سیستم ایراد بندازه. برای رفع این مشکل شما busydetect=yes و busycount=0 در فایل /etc/asterisk/chan_dahdi.conf ادیت کرده و این گزینه ها رو فعال کنید که مشکل قطع نشدن تماس هاتون برطرف بشه.
مدیر ویپ ایران
مدرس رسمی ویپ در ایران
کانال تلگرام ویپ ایران
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
سلام
تغییراتی که فرمودید دادم ولی هنوز همون مشکل هست . ترانک ها در وضعیت t قرار دارد.
خیلی ممنونم می شم راهنمایی کنید
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
busycount را بالاتر ببرید مثلا روی 3 تنظیم کنید.. اگر باز مشکل داشتید به نظر من باید دوباره درایور wanpipe که برای سانگوما هست را نصب کنید.. برای این منظور نیز به سایت سانگوما سر بزنید.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این موضوع پاسخی داده نشده است

دسته بندی ها

سیستم های تلفنی کدباز
  1. 107 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیسکو Cisco
  1. 61 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیستم تلفنی FreePBX
  1. 48 پست
  2. 0 زیرمجموعه
شبکه و زیرساخت
  1. 65 پست
  2. 0 زیرمجموعه
تازه واردین دنیای ویپ
  1. 927 پست
  2. 0 زیرمجموعه