خوب این مکانیزم تمای کال سنتر هاست، بدون زنگ خوردن تماس به منشی وصل می شود، برای جاهای کاربرد دارد که منشی های زیاد و یا بهتر بگم یک مرکز پاسخ گویی هستند مثل خدمات سام سرویس، 117، خدمات ایران خودرو... اگر این مکانیزم مناسب شما نیست از همان داخلی های معمولی و صف استفاده کنید
سلام، متاسفانه callcenter الستیکس همچین امکانی نداره، شما می توانید روز همان سیستم به اصطلاح static یک برنامه حضور و غیاب تلفنی با dialplan نویسی پیاده سازی کنید و مثلا به منشی ها بگویید هر کسی وارد شرکت می شود در ابتدا باید کد 9989 را برای ورود بگیرد و مثلا برای خروج نیز کد 9988 را ، و این اطلاعات را در جایی نگهداری کنید.
خوب در ابتدا باید ببینیم دقیقا چه چیزی را می خواهیم، اگر منظور رجیستر شدن یک داخلی و از رجیستر خارج شدن آن است که در لاگ استریسک وجود دارد و به راحتی قابل دسترسی است، مگر آنچه چیز دیگری مد نظر باشد که می توانید در همین بخش با بحث را ادامه دهیم.
بنابر این سناریو 2 نوع اطلاعات شما نیاز دارید، یکی جزئیات رجیستر شدن و یا خارج شدن از آن که این اطلاعات در فایل لاگ استریسک /var/log/asterisk/full.log نگهداری می شود و یکسری اطلاعات مربوط به تماس ها که در دیتا بیس mysql در پایگاه asteriskcdrdb وجود دارد.
برای مورد اول می توانید خودتا نیز مشاهده کنید به محض رجیستر شدن یک داخلی همچین لاگی درج می شود.[CODE][LEFT] -- Registered SIP '1101' at 172.17.19.81:47656
[/LEFT]
[/CODE]
جناب کوه فلاح منظور دوستان در نهایت به حالتی ختم میشه تحت عنوان کال بک کردن Agent هاست . به این شکل که بدون از دست رفتن امکانات مرکز تماس این تفاوت ایجاد میشه که ایجنت ها گوشی رو میتونن قطع کنن و مثل حالت عادی تماس هایی که از صف میاد گوشی ها زنگ میخوره و اپراتور به تماس جواب میده .
متنی که گزاشتم از روی CLI بود در فایل لاگ به این صورت است:
[CODE][LEFT][Dec 2 08:02:16] VERBOSE[3355] chan_sip.c: -- Registered SIP '1101' at 172.17.19.81:47656
[/LEFT]
[/CODE]
سلام خدمت دوستان عزیز
امکانش هست دوستان راهنمایی فرمایید که چطور میشه یک برنامه ساده php رو داخل استریکس اجرا کرد؟ منظورم این هست که فایل PHP رو باید کجا کپی کنیم که بتوانیم از طریق صفحه وی آن را ببینیم مثلا در ویندوز بعد از نصب easy php این کار انجام می شود در استریکس گونه باید انجام شود.؟
بنده اقدام به راه اندازی سرور الستیکس برای اجرای یک مرکز تلفنی نموده ام. مراحل ذیل انجام گردیده است ولی فکر می کنم هنوز موارد ریزی هستش که نیازمند تجربه بیشتری داره. دنبال یک دستورالعمل کاملی هستم که بتونم از روی آن از ابتدا مراحلی که رفتم رو مجددا وارسی کنم. ممنون میشم اگه دوستی راهنمایی بکنه.
1- سرور الستیکس کامل راه اندازی گردید.
2- کارت PCI Express Sangoma - 4FXO - 1FXS مدل B600 نصب شده و توسط سرور هم شناسایی شده است.
3- یک خط مخابراتی PSTN به کارت متصل شده و خط تلفن هم ِDetect شده است.
مواردی که از نظر بنده بایستی کانفیگ میشده انجام شده ولی هنوز شک ندارم مسائلی رو جا انداختم. ضمنا از الستیکس ورژن 4 استفاده می کنم.
شنیدم در این فورووم دوستان خیلی خوب راهنمایی میدند.
تشکر