سلام
زمانی که تماسی را به شخصی ترنسفر می کنیم اگر شخص مورد نظر مشغول باشد تماس مشتری قطع می شود- به چه صورت تنظیمی انجام دهم تا اگر شخص مورد نظر مشغول بود تماس به نفر وصل کننده تماس برگشت داده شود ؟
یک پیشنهاد برای پوشش نیازتون میتونم بدم . معمولا میشه از سیستم صف برای در انتظار نگه داشتن مشتری استفاده کرد . البته ممکنه دوستان بگن کاربرد صف برای یک داخلی و تعریف صف برای چندین داخلی درست نیست ولی خب امکاناتی که صف به ما میده در حدی هست که شاید حاضر باشیم اینکارو انجام بدیم . برگشت خوردن خط رو الان خاطرم نیست ولی به محض اینکه یادم بیاد اون رو هم براتون مینویستم
نه دوست عزیز
توی قسمت add follow me که میری اون آخر گزینه destination میتونی انتخاب کنی که اگه خط جواب نداد بره روی یه داخلی دیگه یا به یک صف یا یک رینگ گروپ دیگه وصل بشه. یا هنگ آپ شه یا حتی به ivr برگرده و غیره و حتی میتونی بگی که بعد از اینکه ۳ یا ۵ تا زنگ خورد اگه جواب نداد اون کار ها رو انجام بده.
خوب با این روشی که گفتم فکر میکنم شدنی باشه خودم تا حالا انجام ندادم ولی شما تست کنید لطفا
call wating داخلی ۲ رو فعال کنید بعد از قسمت follow me تعریف کنید که اگر ۳تا زنگ خورد و کسی جواب نداد به داخلی ۱ یا هر جای دیگه ای که میخوای وصل کنی وصل بشه تماس. بعد اگه چون call wating فعاله اگه وصل شد که هیچی اگر نه که پشت خط میمونه و ۳ تا زنگ که بخوره برمیگرده روی داخلی ۱
خواهش میکنم
شما میتونید روی داخلی ۲ هم از قسمت follow me همین سناریو رو پیاده سازی کنید که اگر مشغول بود یا جواب نداد بره روی یه داخلی دیگه . به همین راحتی )
دوستان ایشون میخوان به همون داخلی که تماس رو ترنسفر کرده برگرده نه اینکه برای هر داخلی یه رول تعریف کنن که اگر تماس برقرار نشده بره به اون رول . اگر تماس از هر داخلی به داخلی x وصل شد باید تماس وصل شده از داخلی x به همون داخلی که تماس رو وصل کرده برگرده .