1. بهزاد
  2. عمومی - ایزابل، الستیکس، فری پی بی اکس ...
  3. شنبه, 25 شهریور 1391
[FONT=&quot]تماس برگشتی این امکان را به شما می دهد که شما با برقراری یک تماس به سیستم الستیکس خود ([/FONT]ip-pbx[FONT=&quot]) – به عنوا مثال از طریق موبایل – تماس قطع شده و سیستم بصورت خودکار با همراه شما تماس می گیرد و این کار باعث کاهش هزینه های شما می شود.
[/FONT]

[FONT=&quot]قدم به قدم توضیح می دهیم:
[/FONT]

[FONT=Calibri]1. [/FONT][FONT=&quot]ایجاد [/FONT]DISA[FONT=&quot] (دسترسی بیرونی به خطوط سیستم)[/FONT]
[FONT=&quot]بر روی این گزینه کلیک کنید و فیلدهای زیر را پر کنید.[/FONT]
DISA name : myMobile
Response Timeout : 10
Digit Timeout : 5
Caller ID[FONT=&quot] : شماره همراه خود را وارد کنید[/FONT]
Context : from-internal
[FONT=&quot]بر روی [/FONT]submit changes[FONT=&quot] کلیک کنید[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=Calibri]2. [/FONT][FONT=&quot]ایجاد [/FONT]callback[FONT=&quot] (تماس برگشتی)[/FONT]
[FONT=&quot]بر روی این گزینه کلیک کنید[/FONT]
Callback Desciption : myMobile
Callback Number[FONT=&quot] : شماره همراه خود را وارد کنید[/FONT]
Delay Before Callback : 10
Destination After Callback : IVR[FONT=&quot] ([/FONT]IVR[FONT=&quot] را از قبل تعریف می کنید تا در این مرحله استفاده کنید!)[/FONT]
[FONT=&quot]بر روی [/FONT]submit changes[FONT=&quot] کلیک کنید[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=Calibri]3. [/FONT][FONT=&quot]ایجاد [/FONT]Inbound Routes[FONT=&quot] (مسیر تماس های ورودی)[/FONT]
Description : Callback-myMobile
DID Number[FONT=&quot] : شماره مربوط به سیستم الستیکس خود را که قرار است از طریق این شماره با همراه خود تماس ایجاد کنید بگذارید[/FONT]
Caller ID Number[FONT=&quot] : شماره همراه خود را وارد کنید[/FONT]
Set Destination : Callback --> myMobile
[FONT=&quot]بر روی [/FONT]submit changes[FONT=&quot] کلیک کرده و سپس بر روی [/FONT]Apply Configuration Changes Here[FONT=&quot] در بالای صفحه کلیک کنید
[/FONT]

[FONT=&quot]حال با همراه خود با شماره ای که در قسمت [/FONT]DID Number[FONT=&quot] مشخص کردین تماس بگیرین. هنگامی که تماس برقرار شد شما یه صدای [/FONT]beep[FONT=&quot] می شنوید و دیگر هیچ!!! تماس خود را قطع کنید ، پس از حدود 10 ثانیه همراه شما زنگ می خورد. هنگامی که همراه شما زنگ می خورد شما [/FONT]IVR[FONT=&quot] مورد نظر را که انتخاب کرده بودین را می شنوید ، شما می توانید یکی از گزینه های این [/FONT]IVR[FONT=&quot] را [/FONT]DISA[FONT=&quot] ایجاد شده در مرحله اول قرار دهید و با انتخاب این گزینه شما می توانید یک تماس خارجی از طریق همراه خود برقرار کنید بدون اینکه هیچ هزینه ای برای همراه شما داشته باشد .
[/FONT]
منبع : elastix_without_tears_june2010
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
سلام
من تمام این مراحل را انجام دادم اما هیچ اتفاقی نمی افتد وقتی با شماره ای که در قسمت did معرفی کردم تماس میگیرم مثل همیشه میره روی ivr
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
ممنون از امید جان، به نظر من هم شما در قسمت تشخیص DID مشکل دارید... باید دید در ابتدا خطوط شهری شما دیجیتال است یا آنالوگ؟ در ضمن بر اساس کالر آی دی هم می توانید Inbound Route بسازید
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
در IVR مثل بقیه مورد ها، مثلا می گویید هر کسی 3 را زد بعد از لیست امکانات جلوی گزینه 3 مورد Callback رو انتخاب می کنید،
اگر خطوط شما دیجیتال است مخابرات باید DID را برای شما ارسال کند... برای اینکه مطمئن شوید در لاگ فایل استریسک می توانید ببینید DID ارسال شده یا نه..
برای CallerID هم در حین ساخت inbound route شما 2 گزینه دارید که می توانید بر اساس آنا تصمیم گیری کنید یکی CID یا همان Caller id است و دیگری DID، شما مثلا شماره موبایل خود را در CID وارد می کنید، حال اگر با موباید شرکت را شماره گیری کنید به آن inbound route مسیر دهی می شوید
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
[RIGHT][COLOR=#333333]DID Number[/COLOR][COLOR=#333333] : شماره مربوط به سیستم الستیکس خود را که قرار است از طریق این شماره با همراه خود تماس ایجاد کنید بگذارید[/COLOR][/RIGHT]

میشه بیشتر توضیح بدید . من متوجه نشدم اینجا باید چه اتفاقی بیفته؟
ببینید من از طریق سرور الستیکس و یک عدد voip gateway تماس ها را برقرار می کنم . مثلا برای ایجاد ibound route بین gateway و سرور ، did را تعریف می کنم .
حالا اینجا منظورتون چیه دقیقا؟
تشکر
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این موضوع پاسخی داده نشده است

دسته بندی ها

سیستم های تلفنی کدباز
  1. 107 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیسکو Cisco
  1. 61 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیستم تلفنی FreePBX
  1. 48 پست
  2. 0 زیرمجموعه
شبکه و زیرساخت
  1. 65 پست
  2. 0 زیرمجموعه
تازه واردین دنیای ویپ
  1. 927 پست
  2. 0 زیرمجموعه