1. نبی
  2. عمومی - ایزابل، الستیکس، فری پی بی اکس ...
  3. دوشنبه, 18 ارديبهشت 1391
فرض کنید ما 20 تا داخلی با شماره های 2401-2420 را داریم و می خواهیم از بیرون واز خطوط شهری و هر کجای دیگر بتوان با انها تماس گرفت.لطفا راهنمایی کنید
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
دوست عزیز سوالات خیلی کلی است ;)
من هم کلی میگم :D
- شما برای ارتباط به بیرون نیاز به کارت تلفن دارید
- کار تلفن را روی استریسک نصب می کنید (اگر الستیکس دارید این کار را از طریق منوی find new hardware انجام می دهید)
- داخلی های خود را می سازید
- اگر E1 دارید می توانید برای هر خط خود یه inbound route بر اساس DID بسازید و هر خط را به یک شماره داخلی وصل نمایید. اگر هم خطوط آنالوگ دارید باید برای خطوط خود DID مجازی بسازید و از آنها استفاده نمایید.

موفق باشید :)
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
ممنون از جواب خوبتون.

میشه لطف کنین و در مورد DID توضیح بدین که چی هستش و آیا برای استفاده از آن باید سرویس خاصی از مخابرات گرفته شه .لطفا روی این سناریو توضیح بدین!!
سازمانی رو فرض کنید که 250 کاربر داره و برای هر کدام یک داخلی در نظر گرفتیم(از 2401 تا 2650) و ما یک کارت تلفن با 8 ‍‍‍‍‍\ورت FXO روی سرور الاستیکس نصب کردیم و میخواهیم افراد از روی PSTNبتونن با هر کدوم از داخلی ها که خواستن تماس بگیرن.لطفا روی این سناریو توضیح بدین که باید چه تنظیماتی انجام بگیره

با تشکر
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
شما باید کتاب آموزش فارسی الستیکس را کامل بخوانید و بعد کار روی الستیکس را شروع نمایید، این کتاب به شما کمک می کند تا بسیاری از چیز هایی که الان نمی دانید را یاد بگیرید، الستیکس سیستم تلفنی راحت و ساده ای نیست که بتوان با چند پست آن را کامل آموزش داد باید زمان زیادی برای آموزش آن صرف نمایید.

فرض کنید کسی با موبایل خود شماره شرکت شما را می گیرد، در این سناریو شملره موبایل طرف می شود CID و شماره تلفنی که گرفته یا همان ماره شرکت شما می شود DID، مخابرات بر روی خطوط E1 شماره DID را برای شما ارسال می کند اما روی خطوط آنالوگ نه....
در خطوط E1 شما فقط کافی است برای آن DID خود یک Inbound Route بسازید... ولی برای خطوط آنالوگ باید DID نجازی برای خط خود تعریف نمایید، این مراحل در کتاب توضیح داده شده، کتاب هم رایگان است فقط کافی است بخوانید ;)
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
سلام آقای کوه فلاح
من اگه یک خط E1 داشته باشم به چه صورت باید برای هر خط خود یک inbound route تعریف کنم ؟ آیا اینطور که من میگم درسته ؟
ابتدا به ازی هر کانال یک zap did تعریف میکنم بعد به فایل dahdi-channels.conf رفته و Context اولی هر کانال را به from-zaptel تغییر میدهیم بعد به قسمت inbound رفته و شماره did را میزنیم .
درسته ؟
یک سوال: این شماره did به چه صورته در E1 ؟ من به صورت مجازی میتونم تعریف کنم اما در E1 نمیدونم !
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
اگر E1 دارید نیاز به دست کاری هیچ چیز نیست، اولا باید از مخابرات درخواست کنید که روی E1 شما مثلا 30 تا DID به شما بدهد که همان شماره تلفن های شما هستند..
در مرحله بعد inbound route می سازید و بر اساس DID ها به داخلی مورد نظر مسیر دهی می کنید. همین :)
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
این چیزی که من گفته بودم درسته ؟ ( ابتدا به ازی هر کانال یک zap did تعریف میکنم بعد به فایل dahdi-channels.conf رفته و Context اولی هر کانال را به from-zaptel تغییر میدهیم بعد به قسمت inbound رفته و شماره did را میزنیم .)
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
اگر کارت آنالوگ داشته باشید بله درست است اما اگر E1 دارید نیازی به این کار نیست...
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
آیا منظور شما از DID‌مجازی همون IVR ؟ چون من کتابی رو که فرمودید خوندم (Elastix in Persian-20Aug2011)ولی چیزی از DID مجازی من توش ندیدم.

سوالی که داشتم :
آیا به تعداد افرادی که باید از بیرون قابل دسترسی باشند باید خط از مخابرات بگیریم؟وبعد تعریف کنیم که اگر با شماره فلان تماس گرفته شدن اونو به فلان جا وصل کن !!!
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
سلام

در ابتدا باید بدونید که مفهوم IVR وDID با هم متفاوت است.
IVR که مخفف Interactive voice response یا اصطلاحا همان منوی منشی دیجیتال است. به عنوان مثال زمانی که شما با سیستم تلفنی یک مجموعه تماس میگیرید با شنیدن متن پیام IVR میتوانید زیر منوی مورد نظر خود را یافته و به آن متصل شوید.
اما DID یا همان Direct Inward Dialing شماره ای است که در ابتدا برای تماس با آن مجموعه شماره گیری کرده اید.
در جواب سوال دوم شما باید گفت:
برای تمام افرادی که باید در سیستم تلفنی شما قابل دسترس باشند باید شماره داخلی یا extension تعریف کنید نه DID.
در صورت استفاده از خطوط E1 به راحتی میتوانید هر DID را به مسیر مورد نطر خود که میتواند یک شماره داخلی یا صف انتظار و ... باشد route دهید.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
با تشکر از جواب شما
بله این که مشخصه که برای هر کدام از افراد سازمان باید یک داخلی تعریف بشه ولی سوال من اینه که آیا برای اینکه بتوان از بیرون ( PSTN) با تمام داخلی ها تماس گرفت باید بتعداد داخلی ها خط داشته باشیم یا نه؟

بعید این که آقای کوه فلاح گفتن که اگه خط E1‌داشته باشید خود مخابرات DID‌رو ارسال می کنه و DID ها مشخصه ولی اگر خطوط آنالوگ باشه باید DID مجازی ایجاد کنیم حالا این DID مجازی چی هست و چطور باید درستش کنیم.


با تشکر
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
اخه من جایی که هستم حدود 500 تا 600 نفر کارمند داره بعدش شما از بیرو با تمام اونا میتونی ارتباط داشته باشی بدون استفاده از صف و غیره مثلا یکی از داخلی ها 24xx هستش حالا از بیرون (PSTN) شماره 21824xx‌رو که میگیرین به اون داخلی وصل میشه برای بقیه داخلی ها هم همینجور حالا بنظر شما اینا چیکار کردن.آیا به تعداد کارمندا خط دارن یا .....
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
اون سازمان احتمالا از سر شماره E1 استفاده می کنن.
در اون صورت اگر سر شماره E1 شما 5 رقمی باشد مثل 87522XXX شما میتوانید 999 تا DID مختلف تعریف نمایید.
چون سه رقم آخر این شماره دست خود شماست.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
\س مرتحل کار بصورت زیر میشه (برای مثالی که من گفتم)

1- دریافت یک خط E1‌با سرشماره ۵ رقمی.
2-وارد شدن به قسمت Zap Chaanel DIDs و تعریف کانال ها و DID ها برای مثال
[left]Channel=1[/left]
[left]DID=87522436[/left]
3-ایجاد یک Inbound Routeبصورت زیر:
DID number=87522436 و اونو به داخلی مورد نظر 2436 انتقال میدیم.

درسته ؟؟؟؟؟
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
برای خطوط E1 نیازی به انجام مرحله 2 نیست.
سایر مراحل درست است.
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
ممنون از جوابها
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای
بازگشت
نه نیازی نیست به تعداد داخلی ها خط داشته باشیم.
فقط کافی است داخلی های مورد نظر خود را که میخواهید از طریق یک سرشماره قابل دسترسی باشند در یک صف انتظار یا گروه پاسخگو قرار دهید. سپس DID مورد نظر را تعریف کرده و در Inbound routs شماره DID را وارد کرده و در پایان set destination را بر روی آن صف یا گروه پاسخگو قرار دهید.
در ضمن نحوه تعریف DID برای خطوط آنالوگ درلینک زیر قابل دسترسی است:

[url]
http://voipiran.io/forum/index.php?topic=2293.msg11076;topicseen#msg11076
[/url]
نظر
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است!
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این موضوع پاسخی داده نشده است

دسته بندی ها

سیستم های تلفنی کدباز
  1. 107 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیسکو Cisco
  1. 61 پست
  2. 0 زیرمجموعه
سیستم تلفنی FreePBX
  1. 48 پست
  2. 0 زیرمجموعه
شبکه و زیرساخت
  1. 65 پست
  2. 0 زیرمجموعه
تازه واردین دنیای ویپ
  1. 927 پست
  2. 0 زیرمجموعه